دعای عظیم رفع حزن اندوه ناراحتی و استرس سریع الاثر

در این پست از سری مطالب سایت ملکوت 786 به شما عزیزان گره گشای تجربه شده پرخیر و عظیمی شرح می دهیم که باعث می شود از ناراحتی ها رها شوید و زندگی تان نیز دگرگون شود، متن کامل دعای عظیم رفع حزن اندوه ناراحتی و استرس سریع الاثر را به همین منظور مرتبا تکرار کنید.

02836836027280637820673 دعا و ختم مجرب

دعای عظیم رفع حزن اندوه ناراحتی و استرس سریع الاثر

دعای عظیم رفع حزن اندوه ناراحتی و استرس سریع الاثر,دعای رفع حزن و اندوه,دعا برای رفع حزن و اندوه,دعا برای رفع حزن,دعای رفع اندوه صحیفه سجادیه,دعای رفع اندوه و خوف,دعای رفع غمو اندوه,دعای رفع حزن و اندوه,دعای رفع غم و اندوه و گشاده شدن کارها,

دعای عظیم رفع حزن اندوه ناراحتی و استرس سریع الاثر

دعای حضرت یونس به عنوان «ذکر یونسیه» مطرح شده که تکرار آن موجب رهایی از تاریکی های روحی و گرفتاری های زندگی است. (ذکر یونسیه یعنی گفتن: «لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین»)

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:
اسْمُ اللّهِ الَّذی اذ ادُعِی بِهِ أجَابَ وِ اذا سُئِلَ به أَعْطی وَهُوَ دَعْوَةُ یوُنسَ النَبّی علیه السلام قُلْتَ یا رَسُولَ اللّهِ لَهُ خاصَّةً؟ فَقالَ خاصّةً وَ لِجَمیعِ الْمُؤمِنینً عامَّةً اذاْ دَعَوا بِها الَمْ تَسْمَعْ قَولَ اللّهِ سُبْحانهُ: وَ کذلِک نُنْجِی الْمُؤْمِنینَ

 

قسمتی از این آیات، در داستان حضرت یونس علیه السلام بیان شده است آنجا که می فرماید:
وَ ذَا النُّونِ إِذْ ذَهَبَ مُغاضِباً فَظَنَّ أَنْ لَنْ نَقْدِرَ عَلَیهِ…[1] و یونس را به (یاد آور) در آن هنگام که از میان قوم خود رفت و چنین می پنداشت که بر او تنگ نخواهیم گرفت (امّا موقعی که در کام نهنگ فرو رفت) در آن ظلمت های متراکم فریاد زد: خداوندا! جز تو معبودی نیست، منزّهی تو، من از ستمکاران بودم.

سپس می فرماید:
فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَ نَجَّیناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ کذلِک نُنْجِی الْمُؤْمِنِینَ[2] ما دعای او را به اجابت رسانیدیم و از آن اندوه نجاتش بخشیدیم و این گونه مؤمنان را نجات می دهیم.